تفاوت های ESET NOD32 با ESET Smart Security در چیست؟

پیشنهاد ما به شما ESET Smart Security می باشد.
بسیاری این سوال رو دارند که ESET Nod32 Antivirus و ESET Smart Security چه فرقی با هم دارن و نصب و استفاده از کدام توصیه می شود
در این مطلب به به آن خواهیم پرداخت

شرکت ESET در رده خانگی و جهت PC دو محصول پرطرفدار ارائه داده است :

1- NOD32 Anti-Virus : که قادر به شناسایی و نابودی ویروس ها ، اسپای ها و بطور کلی انواع کد های مخرب و بد افزارها میباشد.
2-Smart Security : که همان محصول اینترنت سکیوریتی ESET می باشد که علاوه بر داشتن آنتی ویروس ناد32 ، دارای فایروالی برای برای جلوگیری از ورود و خروج اطلاعات توسط هکرها و جاسوس هاست.

متاسفانه هنوز عده ای نمیدانند که آنتی ویروس موجود در Smart Security همان آنتی ویروس NOD32 Anti-Virus است و فرقی ندارند. فقط Smart Security بدلیل داشتن فایروال قدرت بیشتری در حفظ اطلاعات و مقابله با هکرها و جاسوسها دارد. پس به هیچ وجه نمی توانید NOD32 Anti-Virus و Smart Security همزمان نصب کنید.

ESET Nod32 Antivirus بیشتر مواردی مثل ویروس ها ، تروجان ها ، کرم ها ،‌ ابزارهای تبلیغاتی ،‌ جاسوس افزارها و سایر تهدید ها از سوی فایل ها و سایت های اینترنتی و نرم افزارهای فعال سیستم رو تشخیص و نابود می کنه . ESET Nod32 Antivirus یه انتی ویروس ایده ال برای ویندوز XP‌ محسوب میشه و به راحتی و نرمی تمام در ویندوز اجرا و بر روی قسمت های مختلف سیستم ، MS-DOS ، فایل سرورها ،‌ ایمیل سرورها و … سوار میشه و سیستم شما رو به خوبی محافظت می کنه .

ESET Smart Security‌ جامع ترین محافظ در برابر انواع تهدید های اینترنتی محسوب میشه . ESET Smart Security تمامی امکانات ESET Nod32 Antivirus به همراه فایروال (دیوار اتشین) و انتی اسپم رو ارائه میده بنابراین شما می تونید به صورت فعالانه و مداوم محتوای سایت های اینترنتی رو فی/لتر کنید و محافظت سیستمتون رو سفارشی سازی کنید .

نتیجه گیری :
ESET Smart Security تمامی امکانات ESET Nod32 Antivirus به همراه دو امکان Firewall و AntiSpam‌ رو ارائه میده و از هر لحاظ سیستم شما رو محافظت می کنه . اگر شما یه کاربری معمولی با استفاده از کامپیوتر به عنوان سرگرمی هستید مثلاً اهنگ گوش میدید ، فیلم می بینید ، چت می کنید ، وب گردی می کنید یا … ، می تونید از ESET Nod32 Antivirus استفاده کنید و از سیستم خودتون محافظت کنید ولی اگه شما یه کاربر حرفه ای هستید و اطلاعاتی در سیستمتون دارید که براتون حیاتی و مهم هستن یا اینکه از شبکه مشترک داخلی استفاده می کنید ، استفاده از ESET Smart Security بهتون توصیه میشه . از نظر حجم اپدیت هم تفاوت زیادی با هم ندارن ،‌ برای بار اول حجم اپدیتتون دور و ور ۳۰ مگ میشه (البته برای نسخه ۴ ، برای نسخه ۳ متفاوت هست) و برای بارهای بعدی حجم اپدیت خیلی کم هست ؛ به طور تقریبی چند صد کیلوبایت .